با این ترفندهای آشپزی در مهمانی بدرخشید

به گزارش وبلاگ تور امنستان، اگر دوست دارید همیشه دستپخت خاص و متفاوتی داشته باشید، کافی است چند نکته ظریف را هنگام آشپزی رعایت کنید تا بدین وسیله غذای خود را منحصربه فرد نمایید.

با این ترفندهای آشپزی در مهمانی بدرخشید

ترفندهایی که هنگام آشپزی خیلی کارایی دارد و باعث می گردد شما مانند یک کدبانو در مهمانی بدرخشید، بسیار مفید هستند. شما با یک سری روش های ساده و تنها با استفاده از چند نکته معمولی می توانید کاری کنید که غذای شما خیلی خوشمزه تر و متفاوت تر به نظر برسد و هر کس بعد از شام منزل شما را ترک کند، قطعا از دستپخت شما رضایت کافی خواهد داشت. امروز در وبلاگ تور امنستان می خواهیم چند ترفند برای خوشمزه تر شدن غذاهای مختلف را به شما یاد بدهیم. با ما همراه باشید.

چند ترفند برای خوشمزه تر شدن غذاهای مختلف

ته چین

وقتی مواد پایه ته چین مانند ماست و تخم مرغ و زعفران را با هم مخلوط می کنید حدود نصف استکان کره آب شده به آن اضافه نمایید. با این کار هم بوی زهم تخم مرغ شما گرفته می گردد و هم ته چین شما ترد و خوشمزه تر خواهد شد.

ترفند خوشمزه تر شدن آش

وقتی آش شما پخت و جا افتاد، نیم ساعت پیش از آنکه آش را بکشید و سر سفره بیاورید، نصف استکان سرکه سفید به آن اضافه کنید تا طعم متفاوت و بی نظیری را موقع خوردن آن تجربه کنید.

ترفند خوشمزه تر شدن مرغ

یادتان باشد که وقتی می خواهید مرغ خود را برای مهمانی درست کنید، آن را اول آب پز نکنید. بهتر است مرغ ها را یک ساعت قبل با آبلیمو و نمک و فلفل سفید مزه دار کنید و بعد از یک ساعت آن ها را اول سرخ نمایید و بعد هر نوع سسی را که دوست دارید برایش تهیه و نوش جان کنید. استفاده از فلفل سفید یکی از ترفندهای خاص است که طعم مرغ شما را کاملا متفاوت و بی نظیر می نماید.

ترفند قد کشیدن برنج

وقتی برنج را آبکش می کنید، ده دقیقه پیش از خالی کردن برنج، چند قالب یخ داخل آن بیندازید. با این کار به برنج خود شوک وارد می کنید و قد برنج شما خیلی بلندتر می گردد.

ترفند مصرف کمتر روغن در بادمجان

وقتی بادمجان ها را سرخ می کنید، در تابه را ببندید. با این کار بادمجان ها مغزپخت می شوند و روغن کمتری هم به خود جذب می نمایند.

زمان ریختن نمک در گوشت

اگر گوشت سفید می پزید از همان ابتدا می توانید نمک را اضافه کنید، اما برای پخت گوشت قرمز بهتر است نمک را در خاتمه اضافه کنید تا گوشت شما سفت نگردد. برای داشتن یک غذای گوشتی خوشمزه، تاس کباب به روش گیلانی را بخوانید.

ترفند خوشمزه شدن قورمه سبزی

یادتان باشد که حتما گوشت قورمه را داخل پیازداغ و ادویه ها کاملا تفت دهید و وقتی خوب سرخ شد سبزی و لوبیا و آب را بریزید. اگر دوست دارید یک خورشت جاافتاده داشته باشید، اضافه کردن آب کم و پخت با شعله کم گاز و استفاده از ادویه های مناسب راز این کار به شمار می رود.

ترفند سرخ کردن پیاز طلایی

اگر بر روی پیازهایی که قصد سرخ کردنشان را دارید، کمی آرد بپاشید مطمئن باشید که رنگی عالی خواهند داشت. قبل از پوست گرفتن پیاز انگشتان تان را به سرکه آغشته کنید تا بدین وسیله بوی پیاز به خود نگیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای آشپزی بیشتر قلیه ترش لرستانی با طعم بی نظیر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با این ترفندهای آشپزی در مهمانی بدرخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترفندهای آشپزی در مهمانی بدرخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید