جشنواره شاتوت؛ جشنواره ای متفاوت در تهران

به گزارش وبلاگ تور امنستان، آخر هفته، جشنواره شاتوت و محصولات باغی و سنتی روستایی در دهستان سلوقان تهران برگزار می گردد.

جشنواره شاتوت؛ جشنواره ای متفاوت در تهران

جشنواره شاتوت و محصولات باغی و سنتی، آخر هفته در سلوقان، از توابع استان تهران برگزار می گردد. دهیار سلوقان، ابراهیم عسگری، دراین باره گفت:

بخش کن و روستاهای همجوار شامل سنگان، کیگا، کشار، وردیج، واریش، رندان و طالون از قطب های فراوری و عرضه میوه های باغی و محصولات سردرختی تهران هستند که در بیش از 1000 هکتار از باغ های منطقه، میوه هایی از جمله گیلاس، شاتوت، آلبالو، هلو، خرمالو و گردو فراوری و عرضه می گردد که اشتغالزایی نسبتا مطلوبی را برای مردم منطقه، باغداران، کارگران دائم و فصلی ایجاد نموده و بر اساس آمارهای موجود جهاد کشاورزی، سالانه بیش از 950 تن میوه شاتوت در سولقان برداشت و به بازار مصرفی تهران عرضه می گردد.

این جشنواره روز پنجشنبه، 27 تیر ماه، برگزار خواهد شد و در آن، علاوه بر معرفی میوه شاتوت که خواص درمانی موثری در کنترل فشار خون دارد، مشتقات آن مثل مربا، شربت، کیک و بستنی عرضه می گردد.

به گفته عسگری در این جشنواره سایر محصولات خانگی مانند عرقیجات گیاهی، خشکبار، عسل، مرباجات و میوه های سردرختی فصلی این منطقه به فروش می رسد. بعلاوه آیین و رسوم محلی، پیشینه تاریخ، بعضی آثار تاریخی و هویتی این منطقه هم به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

هدف این جشنواره، رونق فراوری و اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی و فراوریات بومی، توسعه مالی منطقه، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پیوند شهر و روستا است.

جشنواره شاتوت تهران، پنجشنبه 27 تیر ماه از ساعت 17 تا 21 و آدینه 28 تیر ماه از ساعت 9 تا 21 برگزار می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره شاتوت؛ جشنواره ای متفاوت در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شاتوت؛ جشنواره ای متفاوت در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید