مقایسه سمند EL و X7 با خودرو های هم رده

به گزارش وبلاگ تور امنستان، همان طور که می دانید تفاوت دو تیپ EL و X7 سمند در بعضی آپشن هاست که در X7 وجود داشت و در EL حذف شد، به این علت که تیپ EL برای استفاده ناوگان تاکسی رانی طراحی شد و این اتفاق برای مقرون به صرفه تر شدن خودرو رخ داد. آپشن های کم شده در EL سیستم هشداردهنده، شیشه های برقی عقب، رنگ سپر، کنسول وسط و دریچه هوا برای جایگاه های عقب و چراغ مه شکن جلو بود.

مقایسه سمند EL و X7 با خودرو های هم رده

از این رو در این مطلب به مقایسه سمند EL و X7 با خودرو های هم رده مانند سمند SE و LX و حتی پراید 131 و پژو 405 خواهیم پرداخت. هر چند باید گفت که به علت بیشتر بودن امکانات و آپشن های سمند X7 بیشتر مقایسه پیش رو بر روی این خودرو متمرکز خواهد بود.

مقایسه سمند EL و X7 با سمند SE و LX و EF7

در ابتدا به مقایسه سمند EL و X7 با سایر انواع سمند مانند سمند SE و LX و EF7 می پردازیم. در سمند SE که جانشین سمند X7 شد، استاندارد آلایندگی به یورو 4 بهینه شد و سیستم ترمز هم ضد قفل ABS و EBD شد. کیسه هوای راننده و سرنشین اضافه شد و سیستم صوتی ارتقا یافت.

در سمند LX هم همچنان از پیشرانه XU7 استفاده شده و تفاوت های عمده این تیپ با سمند SE در ظاهر و بعضی آپشن هاست. درحقیقت در LX با فیس لیفتی مختصر روبه رو هستیم که شامل جلوپنجره و نیز چراغ های عقب می گردد. ضمن این که سازندگان خودرو معتقدند که در مصرف سوخت و آلایندگی هم در موتور این خودرو بهینه سازی هایی اجرا شده است. از تغییرات اجرا شده در تیپ LX می توان به برقی شدن تنظیم زاویه جایگاه، موکت کف پوش و سنسور دنده عقب اشاره نمود.

در سمند EF7 هم موتور 1645 سی سی و 16 سوپاپ EF7 جایگزین موتور 1761 سی سی و 8 سوپاپ XU7 شده است تا علاوه بر افزایش قدرت موتور، سرعت و شتاب، مصرف سوختش هم تا حدی کاهش پیدا کند. بقیه معینات و آپشن های این خودرو شبیه LX است.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش سمند به بخش آگهی های سایت وبلاگ تور امنستان مراجعه کنید.

نمای کناری سمند X7

مقایسه سمند EL و X7 با پراید 131

پراید، موتور جمع وجورتری دارد که بیش از 400 سی سی حجم کم تری از موتور سمند X7 دارد، اما در عوض بیش از 300 کیلوگرم سبک تر است، در نتیجه شتاب دو خودرو تقریباً یکسان است. بااین حال، مصرف سوخت پراید به مراتب کم تر از سمند X7 است. در مطلب مقایسه پراید 131 با خودروهای هم رده به طور مفصل درباره این خودرو صحبت نموده ایم.

با مقایسه سمند EL و X7 با پراید 131 باید گفت که باک 70 لیتری سمند در مقایسه با باک 40 لیتری پراید هم مزیتی است که اگر مقدار مصرف سوخت سمند کم تر بود، دوچندان ارزشمند می شد. پراید در مدل های تازه فرمان هیدرولیک ترمز ABS را هم به امکاناتش افزوده است که در زمینه ترمز شرایط بهتری از ترمزهای دیسکی سمند X7 دارد.

نقطه قوت اصلی سمند X7 نسبت به پراید فضای بزرگ تر داخلی اش است که آن را بدل به یک سدان خانوادگی استانداردتر نموده است. بااین حال، ابعاد بزرگ تر سمند دردسرهای خودش را هم دارد.

مقایسه سمند EL و X7 با پژو 405

سمند X7 با وجود استفاده از موتور پژو 405 و به خاطر این که حدود 100 کیلوگرم سنگین تر است، شتاب کم تری از این خودرو دارد. سمند حدود 10 سانتی متر در طول، 3 سانتی متر در عرض و 5 سانتی متر در ارتفاع بزرگ تر از پژو 405 است.

از آن جا که سمند در پلتفرم پژو 405 فراوری شده، تقریباً تمام امکانات و آپشن های این خودرو را دارد. شباهت قیمت و امکانات این دو خودرو کار مخاطبان شان را بیش تر به سلیقه کشانده است تا بین یک خودرو با طراحی اروپایی (البته در دهه 1980) و یک خودروی ملی که بیش از یک دهه بعد طراحی شده، مردد بمانند. شاید بهتر باشد برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو 405 با خودروهای هم رده اش را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره سمند EL و X7 در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید آن را برایتان معین کند. همانطور که خودتان می دانید برای اطلاع از قیمت خرید سمند EL و البته مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش سمند X7 کافیست به بخش خودروی سایت وبلاگ تور امنستان مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ تور امنستان در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه سمند EL و X7 با خودرو های هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سمند EL و X7 با خودرو های هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید